Quale olio per friggere le Cotolette?
Quale olio per friggere le Cotolette?
Il più adeguato è l'olio di arachide perché ha un punto di fumo elevato e un sapore che non prevale sul cibo che si frigge. Ovviamente, anche l'olio extravergine d'oliva va bene, ma ha un sapore intenso e nel parere di molti ha un costo elevato per questo uso.
Come conservare le Cotolette fritte?
Come si conservano le cotolette di pollo Le cotolette di pollo potete conservarle in frigo da crude o da cotte in un contenitore ermetico per 2 giorni. Potete congelare le vostre cotolette di pollo da cotte e dureranno per più di 3 mesi.
Dove è nata la cotoletta milanese?
Le origini della Costoletta alla milanese sono radicate in quei Lombolos cum panitio, cotolette impanate e fritte, che furono offerte dall'Abate della Basilica di Sant'Ambrogio a Milano, nel lontano 17 settembre 1134.
What is cotoletta alla milanese?
- Introduction & history Cotoletta alla Milanese, or Milanese veal cutlet, is a traditional Italian dish which originated in Lombardy, Northern Italy. The dish consists of a veal cutlet pounded thin, covered in breading and fried in butter.
What is cotoletta made of?
- A second version of the cotoletta is made with a beaten-out-till-enormous-but-thin cutlet of veal, aptly called l'orecchia di elefante (elephant's ear), as reference to its size and shape. It's for those who like their fried goods crunchy all the way.
What is the best veal for Costoletta alla milanese?
- Milk-fed veal, with its rosy flesh and subtle taste, is the number one choice for making costoletta alla Milanese. The chops are thin and cook quickly.
What is the best way to serve cotoletta?
- A cotoletta is usually served with a lemon wedge to cut the fried-in-butter goodness, but after all that work to get the perfectly golden, crisp breadcrumb coating, some may think it's a bit counterproductive as it immediately turns your work soggy. Better would be to serve it with a glass of wine -- a sparkling Franciacorta would do the trick.